Törőcsik Mária: Fogyasztói magatartás. Trendek

A fogyasztói magatartás kutatása a modern kapitalizmus egyik alalppillére, az új termékek és szolgáltatások kifejlesztésének szellemi bázisa. Törőcsik Mária könyve rendkívül széleskörűen elemzi ezt a laikus számára sokszor misztifikált tevékenységegyüttest. A Fogyasztói magatartás-Trendek című könyv nagyon alapos, szakszerű, éppen ezlrt ilyen kis terjedelemben nem áll módunkban részletesen elemzni minden állítását. Három nagyon fontos dolgot emelnénk ki:

1. Nagyon igaza volt annak a futurológusnak ( a könyvben általában véve is nagy teret kap a jövőkutatás), aki a 2010-2040. között iidőszakot az egészségügy korszakának nevezte. Ha ma körülnézünk a világbban, a gyógyszeripar tarol, az alternatív gyógyászat még soha ilyen bevételekkel nem büszkélkedhetett, a magán.egészségügy pedig az életszínvonalbeli egyenetlenségek ellenére egyre nagyobb piaci részt hasít ki.

2. Magyarországon és szerte Európában rengeteg mítosz és ellenmítosz keletkezett a szingliség körül. A konzervatívok rendszeresen vádolják azzal a nagy multikat, hogy szándékosan gerjeszti-népszerűsíti a szingli életmódot, hogy bizonyos termékeket el tudjon adni a magányosoknak. A liberális oldal ugyanakkor sok esetben család- és közösségellenes propagandává süllyeszti le az emberi szabadságjogokkal való szabadon élés lehetőségét- magyarul: a demokráciát.
Törőcsik Mária könyve ebben is újat hoz: szépen, adatokkal alátámasztva szól a szinglikről, mellőzi a politikai mozzanatokat. Kiderül, hogy nincs is annyi szingli, mint amennyit gondoltunk...

3. A reklámokat mindenki utálja- gondoljuk mi, akik tényleg utáljuk a reklámokat. Ám egy felmérésből kiderül, hogy reklámokat nem mindenki utálja, a megkérdezett gyermekkorúak 60 százaléka szereti a reklámokat. Ezért aztán róka fogta csuka az az eset, amikor a szülő azzal próbálja lebeszélni gyermekét a számítógépes játékokról, hogy azok tele vannak burkolt reklámmal. A gyerekek számára ettől csak izgalmasabb lesz az egész.

Törőcsik Mária könyvét mindazoknak ajánljuk, akik szeretnék megérteni a modern kapitalizmus lényegét. Nemcsak közgazdászok, nemcsak vállalkozók, de a célközönség, a fogyasztók is nagy haszonnal forgathatják.

(KIK- Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó, Kft.,2003.)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Építési telkeket keresünk Magyarország egész területéről. Írjon a csaladokhoz@gmail.com címre, küldjön egy fotót a telekről.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Második világháborús relikviákat keresek, főként az amerikai hadsereg zászlói, kitüntetései érdekelnek. Írjon a csaladokhoz@gmail.com címre!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Cormac McCarthy:Az utas/Stella Maris

Krasznahorkai László:Megy a világ

Guy de la Bédoyére:Praetorianusok.A római császári testőrség felemelkedése és bukása