Gönczi Tamás: A Fekete Madonna titka

Alcím: Egy elfelejtett istennő és ami mögötte van...

Remek könyv, mindenkinek ajánljuk, aki érdeklődik a vallástörténet, a magyar történelem, illetve a magyar és egyetemes kultúrtörténet iránt.
Egy kiegészítést szeretnék fűzni a könyvhöz. A kétezres évek elején, Borsod-Abaúj-Zemplén megye egyik kis falujában voltam, egy búcsúban. Nem volt nagyszabású esemény, a templom mellé vonult ki néhány árus és még több zenész- meg száz-kétszáz érdeklődő. Ahogy ment le a Nap, az árusok csomagoltak össze. Egy asszonyka, gyerekkel a karján, el akart nekem adni valamit. Kb. húsz-huszonöt centiméter nagyságú faragvány volt. Fekete Madonna.
Én akkoriban még nem tudtam, mi ez. Nevettem, hogy ez biztos valami " cigányosított kereszténység", valami bóvli, efféléket mondtam annak az asszonynak. Erre ő nagyon komolyan, és egyúttal nagyon megvetően rám nézett, és azt kérdezte:
- Még nem hallottá' a Fekete Madonnáró'?
Mondtam, hogy még nem.
-Áááá- legyintett- nem is vagy te idevalósi.

Hát így jártam én a Fekete Madonnával. Gönczi Tamás könyve éppen ezért nagyon jól jött. Helyretett valamit bennem. Megigazított.

És itt a kiadó weboldala:angyalimenedek.hu
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ez pedig nekem egy másik blogom:mediaszemle.blogspot.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Cormac McCarthy:Az utas/Stella Maris

Krasznahorkai László:Megy a világ

Guy de la Bédoyére:Praetorianusok.A római császári testőrség felemelkedése és bukása