Bodnár Edit: Csillagfény

Amikor kezembe vettem Bodnár Edit Verses Életkönyvét, a Csillagfényt, azt gondoltam, hogy egy lineárisan építkező versgyűjteménnyel lesz dolgom, amely telítve lesz gyerekkorról, kamasz-szerelmekről, tanulmányokról, anyaságról, és efféle témákról szóló, kétszer négysoros versikékkel.
Kellemesen csalódtam. Kellemeset csalódtam. Jól felépített, remekül szerkesztett könyv a Csillagfény- azt már le sem merem írni, hogy annyi sok jó magyar könyvhöz hasonlóan, ez sem került be a köztudatba...

Nekem személy szerint legjobban az istenes versek tetszettek. Az 53 oldalon található Morzejelek című költemény a Biblia olvasására invitál- elképesztő eredeti módon feltűnően jó formaérzékkel. Ezt a verset a magyar irodalom sztárjai is elfogadnák sajátjuknak. Nagyon szép és megindító A kereszt alatt című vers is: bűnről- bűnbocsánatról, engesztelésről szól.
De ami a leginkább megmaradt, az a Poros parancsolatok. Bizony, olyan időket élünk, hogy az emberek nemhogy elfelejtették volna a mózesi Tízparancsolatot, inkább ellene fordultak. Ráadásul álcázzák ezt az ellenfordulást, szép szavakkal, ál- liberálizmussal, természetes emberi tulajdonságnak beállítva a gonoszságot. Azért van szükség a Bodnár Edit által írt versekre, hogy az Olvasó egyáltalán elgondolkodjon saját és környezete erkölcsisége felől. Mert ha elgondolkodik, az már az első lépés lehet a megtérés felé vezető úton.

Amit viszont nem értettem, az az Akarat című vers. Szerintem az akarat, nem csoda, sőt, inkább lent tartja az embert, semmint felemeli. De lehet, hogy én tudom rosszul.
Összegezve. bodnár edit könyvét szívből ajánljuk a magyar költészet, a magyar irodalom és az egész magyarság minden barátjának.

Kiadja a Szerző megbízásából az Ababook Könyvkiadó.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Cormac McCarthy:Az utas/Stella Maris

Krasznahorkai László:Megy a világ

Guy de la Bédoyére:Praetorianusok.A római császári testőrség felemelkedése és bukása