Klausz Melinda:A közösségi média botránykönyve

 Klausz Melinda:A közösségi média botránykönyve. Hogyan kezeljük a konfliktusokat a digitális térben? című könyvét mindazoknak ajánljuk,akik valamilyen formában jelen vannak a közösségi médiában:vállalatoknak,magánszemélyeknek,művészeknek,bloggereknek,vloggereknek,mindenkinek,aki szeretne eligazodni a közösségi média mára hatalmasra nőtt dzsungelében.

Megismerkedünk a Teddy Hall-féle szabályokkal,az EdgeRank algoritmus alapjaival, a konfliktuskezelés alapjaival. Egy nagyon érdekes,úgynevezett hárompontos tesztet találunk itt,mely azt mutatja meg,milyen a konfliktuskezelési stratégiánk. Érdemes rászánni fél órát,nagyon sok tanulsággal szolgál! Olvashatunk a Cambridge Analitica-botrányról,okairól és következményeiről. Megtudhatjuk,hogyan használta a közösségi portálokat a 2016.évi amerikai elnökválasztás során Donald Trump és csapata s hogyan reagált erre az ellenfél. 

Olvashatunk magyarországi esettanulmányokat elmaradt koncertekről,s arról,hogyan kommentelték mindezt a felhasználók. Megismerjük a kommentelők csoportjait,s megtudjuk,mit lehet kezdeni az ún. trollokkal. Klausz Melinda több helyen is felhívja az Olvasó figyelmét arra,hogy nagyon alaposan ismerjék meg a közösségi médiumok szabályrendszerét. Így elkerülhetők azok a kényelmetlenségek,amelyek pl. szabálytalanul alkalmazott promóciókból,s ennek következményeként előálló letiltásokból fakadnak.

Külön fejezetek szólnak napjaink véleményvezéreiről,az influencerekről. Klausz Melinda nagyon őszinte ebben a témában is. Leírja,milyen manipulatív eszközökkel élhetnek ezek az emberek,hogyan tudják,ha akarják,manipulálni a lájkok és a követők számát. Mindezt azért teszi,hogy felhívja a vállalatok figyelmét arra,hogy ne pusztán a kattintások vagy a követők száma alapján válasszanak influencert,hanem az legyen az elsődleges szempont,hogy az adott célcsoporthoz jussanak el. 

Nagyon sokatmondók és hasznosak azon fejezetek,melyek kifejezetten a tizenévesekhez szólnak,s az internetes zaklatástól védik ezt a korosztályt. Klausz Melinda részletesen leírja,milyen formái vannak a zaklatásnak,s hogyan kell ezek ellen védekezni.

Az egész könyv interaktív. A fejezetek végén,de olykor közben is,kérdések,méghozzá kreatív gondolkodást igénylő kérdések teszik próbára az Olvasót. Ez nagyon hasznos,emeli a könyv szellemi értékét. Szerző és Olvasó itt valóban közösen alkot. 

Mostanában panaszkodnak a szülők,hogy a fiatalok nem olvasnak. Azt gondolom,A közösségi média botránykönyve az a könyv,amit minden fiatal el fog olvasni,s nagyon sokat fog tanulni belőle. De az idősebbek számára is hasznos lehet.Remek születésnapi vagy karácsonyi ajándék ez a könyv mindenki számára. Okos,őszinte,interaktív. 

A kozossegi-media.com és a Social Media Academy közösségi média könyvtára,2019.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Cormac McCarthy:Az utas/Stella Maris

Krasznahorkai László:Megy a világ

Guy de la Bédoyére:Praetorianusok.A római császári testőrség felemelkedése és bukása