Deanna Mulligan és Greg Shaw:A munka jövője

 A könyv alcíme:Okoscégek a holnap munkavállalóiért

A 21.században minden cég számára a működését érintő egyik legnagyobb kihívás: megtalálni a megfelelően képzett és lojális munkaerőt. Az egyes poziciók egyre több szellemi tevékenységet követelnek, a gazdasági élet kihívásai új és új készségeket követelnek meg a munkavállalóktól- a munkaadóktól pedig azt, hogy észrevegyék munkavállalóik akár legelképesztőbb készségeit is. Deanna Mulligan, amerikai biztosítási szakértő, vezérigazgató és Greg Shaw A munka jövője című könyvükben gyakorlati tanácsokat ad cégvezetőknek, HR-menedzsereknek, hogyan fejlesszék már meglévő munkatársaik készségeit, illetve hogyan találjanak rá/ neveljék ki maguk azokat az embereket, akikre a jövőben bizonyos pozíciók betöltéséhez szükségük lesz. 

Deanna Mulligan a legfontosabbnak a képzési hiányosságok pótlását tartja. Szerinte ezek a hiányosságok a következők: 1. Nincs elég jól képzett munkaerő 2.Az iskolák nem elég gyakorlatiasak, tananyaguk túlzottan elméleties 3. Nem tanítják meg a diákoknak a szűntelen alkalmazkodást, nem értetik meg velük azt, hogy a tanulás folyamata nem ért véget a diploma megszerzésével. ( Recenzens kissé rosszmájúan közbeveti:úgy látszik, a fentiek nemcsak Magyarországon okoznak problémát...). Mulligan az egyik legnagyobb amerikai biztosítótársaság vetérigazgatójaként- mint ez a könyvből kiderül- nagyon sokat tett azért, hogy az oktatással kapcsolatos régi, huszadik szemlélet megváltozzon, s átadja helyét egy modernebb, dinamukisabb, 21.századi látásmódnak. A munka jövője című könyvnek óriási előnye, hogy ország- és kultúrafüggetlen, tehát az itt leírt módszerek a világ bármely kapitalista gazdaságában alkalmazhatók- persze, a helyi viszonyokra adaptálva. 

Lássunk néhányt ezek közül az újdonságok közül! 1.Digitális készségek elsajátítása legfelső szinttől a legalsóig 2. A vezetői pozíciókra tervezett képzések minden munkavállaló számára elérhetők. Indoklás: soha nem tudhatjuk, melyik gyakornokból lesz egyszer igazgató. 3. Talán a legfontosabb:már a közoktatás szintjén megállapodásokat kötni különböző szervezetekkel, alapítványokkal, iskolákkal, önkormányzatokkal. A lényeg: olyan, az adott cég profiljáa iránt érdeklődő diákokat toborozni, akik gyaorlati időt töltenek az adott cégnél. Magyarországon ez már állami szinten megvalósult, duális szakképzésnek hívják, de már jön a következő állomás, a triális szakképzés. 
Mulligan törekvéseit legjobban két fejezetcím mutatja:" Vigyük be a tantermet a munkahelyekre!", " Vigyük be a munkahelyet a tantermekbe!". Ez a két fejezetcím minden Aajánlónál többet elmond ennek a kitűnő könyvnek és nem kevésbé kitűnő szerzőjének szellemiségéről, a gazdasághoz való viszonyáról. Jómagam kötelező olvasmánnyá- na jó, ajánlott olvasmánnyá- tenném A munka jövőjét, nemcsak jelenlegi, de jövőbeli cégvezetők számára is. Ki tudja, kiben lakozik a jövő vezérigazgatója...

Magyarra fordította: Dr.Thoroczkay-Szabó Márta
Pallasz Athéné Könyvkiadó Kft, 2021.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Cormac McCarthy:Az utas/Stella Maris

Krasznahorkai László:Megy a világ

Guy de la Bédoyére:Praetorianusok.A római császári testőrség felemelkedése és bukása